De cliëntenraad van ”De Berkenhof” vindt het belangrijk dat de stem van de bewoners wordt gehoord. De cliëntenraad komt op voor de belangen van de bewoners die zorg- en dienstverlening ontvangen van Omring.
Wat is de taak van de cliëntenraad?
- De antenne: cliëntenraadsleden horen klachten en wensen. Hier komen signalen uit voort die zij aan de orde kunnen stellen.
- De tolk: cliëntenraadsleden vertalen de wensen en behoeften van de bewoners die zorg- en dienstverlening krijgen, aar het gemeenschappelijk belang en nemen deze mee naar het overleg met Omring.
- De Bewaker: cliëntenraad let erop dat Omring doet, wat hij moet doen en dat hij dit op de juiste manier doet. Dit houdt in dat bewoners de zorg- en dienstverlening krijgen die is afgesproken.
- De adviseur: cliëntenraad adviseert gevraagd en ongevraagd Omring met als doel de kwaliteit van de zorg- en de dienstverlening te verbeteren.
Wat doet de cliëntenraad nog meer?
- Voert frequent overleg met de manager van de locatie.
- Houdt de vinger aan de pols bij de afhandeling van klachten.
- Houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de zorg.
- Adviseert over de besteding van fondsen ten behoeve van de bewoners.
- Onderhoudt waar nodig contacten met familie van de bewoners.
- Heeft overleg met andere cliëntenraden.
- Komt één keer per maand bijeen.
- De leden van de cliëntenraad kunnen actief zijn in een commissie of werkgroep.
- De cliëntenraad wordt ondersteund door een medewerker van Omring (secretariële ondersteuning).
- De voorzitter van de cliëntenraad is lid van de Centrale Cliëntenraad van Omring.
Hoe kunt u in contact komen met de cliëntenraad?
- U kunt bellen of een mail sturen naar de voorzitter van de cliëntenraad, te weten 06-38382230 of dick.klaij@hotmail.com
- U kunt een verzoek doen via de receptie van ”De Berkenhof”, tel.nr : 0229-551474
Neem contact op
Bel 088 - 206 89 10
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
U kunt ook een mail sturen naar service@omring.nl