Omringwinkelmedewerkster Tinka Rood (37) geeft u een verrassende blik op haar werk.
1. Waarvoor kun je terecht in de Omringwinkel en webshop?
Tinka: “Voor alle producten die bijdragen aan een betere kwaliteit van leven. Krukken, braces, kussens om beter te zitten, waterdichte gipshoezen, noem maar op! We hebben ook een personenalarm met dekking in heel Europa. En voorhoofdthermometers. Hiermee kun je ongemerkt iemands koorts meten terwijl hij slaapt.”
2. Hoe ziet jouw werkdag er ongeveer uit?
“Eerst bespreken we openstaande klantvragen en onze voorraad. Daarna bepalen de bezoekers onze werkzaamheden. Van jong tot oud, van kompres tot fietstrainer. Laatst kwam er een kersverse vader binnen voor een borstkolf. Dronken van geluk wist hij niet eens meer wat zijn postcode was.”
3. Wat is een van de meestgestelde vragen?
“Of mensen een afspraak moeten maken om een rollator te proberen. Dat hoeft dus niet: je kunt hiervoor gewoon binnenlopen. Sinds de verbouwing hebben we een heus rollatorparcours met grind en kunstgras.”
4. Wat weten veel mensen niet over de Omringwinkel?
“Dat we nu ook abonnementen aanbieden. Ideaal voor bijvoorbeeld incontinentiemateriaal of diabetesprikpennen. Zo grijpen
mensen nooit meer mis. We bezorgen deze spullen bovendien aan huis.”
5. Waar word jij blij van op je werk?
“Van klanten die hun wereld weer groter zien worden! Bijvoorbeeld mensen die dankzij een rollator weer zélf naar de winkel kunnen. Ik word ook blij als we mantelzorgers kunnen helpen met leenproducten voor hun naaste. Een ruggensteun of leestafel voor in bed bijvoorbeeld, of een douchekrukje. Je voelt de opluchting bij die mensen.”
6. Heb je een tip voor de lezers?
“Dat je met de Omringpas altijd 10% korting krijgt op alle verkoopproducten in de Omringwinkel. Die zijn ook online te bestellen.”