Ontmoet onze digitale collega Wendy. Zij beantwoordt uw vragen over vrijwilligerswerk en mantelzorg.
Als u zich aan het oriënteren bent op de mogelijkheden van vrijwilligerswerk of mantelzorg, biedt Wendy op een innovatieve manier hulp. Discreet, snel, met een luisterend oor en een vriendelijke glimlach kunt u met haar een gesprek voeren op een moment dat het u uitkomt. Digitale medewerker Wendy is een extra mogelijkheid in de informatievoorziening van Omring. Daarnaast blijft de optie persoonlijk contact op te nemen met de klantenservice uiteraard bestaan.
Uw hulp is van groot belang
Vrijwilligers en mantelzorgers zijn van groot belang voor Omring. De tomeloze inzet van zorgmedewerkers is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld en de vraag naar (nieuwe) medewerkers blijft continu stijgen. Wellicht heeft u zelf al eens nagedacht of vrijwilligerswerk bij u past of misschien is er in uw omgeving een naaste die hulpbehoevend wordt en leunt op uw hulp? In dat geval denkt u mogelijk na over een rol als mantelzorger. Wat zou dat betekenen voor u?
Ondersteuning bij praktische vragen
Een dergelijke afweging roept misschien ook vragen bij u op. Bijvoorbeeld over welke vormen zorg er zijn, wat u voor uw naaste kunt betekenen en hoe dit vervolgens in uw agenda past. Valt vrijwilligerswerk of mantelzorg wel te combineren met een baan? Staat er een vergoeding tegenover, kunt u uw eigen tijd indelen en kunt u zelf kiezen wat u wilt gaan doen? En wat is eigenlijk het verschil? Kortom: een aantal logische vragen, waarop Wendy u op een snelle en innovatieve manier antwoord kan geven.
Hoe kan Wendy u helpen?
Wendy is er online, aan de andere kant van een beeldscherm. Via een laptop, tablet of telefoon. Vragen die u heeft, kunt u inspreken door de spatiebalk op uw computer in gedrukt te houden. Zodra ze uw vragen heeft beantwoord, geeft Wendy aan waar u informatie kan achterlaten zodat een medewerker van Omring contact met u kan opnemen voor een kennismakingsgesprek.
Heeft u vragen voor Wendy? Klik op onderstaande knop en start het gesprek.
Digital Human met kunstmatige intelligentie
In samenwerking met Deloitte Digital hebben wij een Digital Human gerealiseerd: een door kunstmatige intelligentie aangedreven, maar levensecht persoon die menselijke gesprekken kan voeren. En u de juiste informatie kan geven over een bepaald onderwerp want ze gebruikt enkel en alleen gevalideerde bronnen. Een vriendelijke stem, gezichtsuitdrukkingen en de mooiste delen van interactie – waaronder emotie – vervangen platte tekst, op bijvoorbeeld een informatiepagina of in een folder.
Wendy is tot ‘leven’ gewekt tijdens het ontstaan van corona, waar ze op dat moment mensen digitaal op de hoogte hield van ontwikkelingen tijdens de pandemie. Nu wordt ze ingezet voor vragen over informele zorg. Een mooie ontwikkeling, die tijdens deze testfase continu verbeterd en verbreed wordt. Het kan dus zijn dat ze u niet direct goed begrijpt of dat ze (nog) niet het antwoord heeft op alle vragen. Ze ontwikkelt zich in de praktijk en zal in de loop van de tijd steeds meer kunnen.